Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Ο περιφερειακός δρόμος Αλιβερίου πρέπει να μετεξελιχθεί κάποτε και αυτό θα επιτευχθεί με φιλόδοξο όραμα, γρήγορα αντανακλαστικά και θαρραλέες αποφάσεις

Η σημερινή κατάσταση, που επικρατεί στον Περιφερειακό δρόμο του Αλιβερίου σε όλο το μήκος του, μπορώ να πω μόνο, απαράδεκτη και επικίνδυνη.

Με αφορμή τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν συχνά σε διάφορα σημεία, κυρίως στην διασταύρωση του Καράβου, που τελευταία γίνεται μεγάλη συζήτηση στο διαδίκτυο και λαμβάνοντας υπόψη μας τον πραγματικό στόχο των κυκλικών κόμβων προσωπικά καταλήγω: 

Ο περιφερειακός δρόμος Αλιβερίου είναι ένα χρονοβόρο πρόβλημα και καθημερινό αλαλούμ, με πολλές φθορές, λακούβες, ρηγματώσεις επικίνδυνος στο κυκλοφοριακό, πολλά τροχαία ατυχήματα, που δεν έχει ολοκληρωθεί ...και τελειώνει απότομα.

Όλοι μας βλέπουμε, γνωρίζουμε αρκετά καλά και μπορούμε να κρίνουμε τα πλείστα αρνητικά, που δυστυχώς είναι πολλά.

Οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης σε τοπικό αλλά και σε Περιφερειακό επίπεδο που έχουν την αρμοδιότητα για την επισκευή, την συντήρηση, και την ολοκλήρωσή του, θα πρέπει να αντιληφθούν το βάρος της ευθύνης που τους αναλογεί. 

Δεν βλέπουν αυτά που βλέπουν οι πολίτες, όσα γίνονται και σχολιάζονται στο διαδίκτυο;;;

Επιβάλλεται κάποτε, οι αρμόδιοι να αντιληφθούν ότι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής είναι το ισχυρότερο κριτήριο που καθορίζει τις προτεραιότητες και να προχωρήσουν στην υλοποίηση των παρεμβάσεων που προβλέπονται, να αλλάξουν νοοτροπία, να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και να βάλουν τις βάσεις για τις εξελίξεις των επόμενων ετών στο Αλιβέρι.

Αντίθετα, όχι μόνο θα χαθεί το τρένο των εξελίξεων, αλλά θα υποθηκεύσουν σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των δημοτών και των παιδιών μας για τις επόμενες δεκαετίες.

Η συνταγή της επιτυχίας αποτελείται από τρία σκέλη: Όραμα, Επιμονή, Εμπιστοσύνη.

Όραμα, για το πως θέλουμε το Αλιβέρι σε δέκα χρόνια με βάση τις νέες συνθήκες κινητικότητας και κυκλοφορίας.

Επιμονή, για να βρεθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία που απαιτούνται για να υλοποιηθούν άμεσα οι παρεμβάσεις.

Εμπιστοσύνη, στους ειδικούς, (συγκοινωνιολόγους, πολεοδόμους, χωροτάκτες κλπ), που θα συνεργαστούν αρμονικά στο πλαίσιο της επιστήμης και της εμπειρίας τους για τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου και σημαντικού οδικού δικτύου στο Αλιβέρι.

Το βάρος των αιρετών της αυτοδιοίκησης είναι μεγάλο, αλλά και η συγκυρία είναι μοναδική.

Ο περιφερειακός δρόμος Αλιβερίου πρέπει κάποτε να μετεξελιχθεί και αυτό θα επιτευχθεί με φιλόδοξο όραμα, γρήγορα αντανακλαστικά και θαρραλέες αποφάσεις.

Επειδή τμήμα του περιφερειακού δρόμου, προφανώς εκτός οικιστικής ζώνης, ανήκει και στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας, σίγουρα θα χρειαστεί η συνεργασία και η υποστήριξη των Τεχνικών υπηρεσιών της.

Κυκλικοί κόμβοι

Τελευταία γίνεται έντονη συζήτηση στο διαδίκτυο και ολόγυρα, για την δημιουργία ή μη κυκλικών κόμβων στο Αλιβέρι. 

Συγκεκριμένα, στη διασταύρωση στην είσοδο του Αλιβερίου στη Πλατεία Ζωντού η πρώτη, στη διασταύρωση του Καράβου η δεύτερη και στη διασταύρωση του 1ου Νηπιαγωγείου Αλιβερίου στη Λεωφόρο ΔΕΗ η τρίτη.

Μια γρήγορη με αποτελεσματικότητα επέμβαση των αρμοδίων αιρετών για επίλυση του προβλήματος των εν λόγω διασταυρώσεων με κυκλικούς κόμβους, πιστεύω ότι θα έδινε μια μεγάλη ανάσα στην οδική ασφάλεια και στο κυκλοφοριακό του περιφερειακού Αλιβερίου.

Με την εφαρμογή των κυκλικών κόμβων που καθιερώνεται όλο και περισσότερο διεθνώς επιτυγχάνονται τα παρακάτω αποτελέσματα.

  1. Αντικαθιστώνται αποτελεσματικά οι φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια), που έχουν μια συμβατική διάρκεια ζωής περίπου δέκα ετών, σε σχέση με τους κυκλικούς κόμβους των οποίων η διάρκεια ζωής καλύπτει για πολλά χρόνια.

  2. Μειώνουν ικανοποιητικά τις δαπάνες συντήρησης λόγω της κατάργησης των φαναριών, οι οποίες, δαπάνες, ανέρχονται σε πάρα πολλά ευρώ ετησίως.

  3. Μειώνουν αναγκαστικά την ταχύτητα των εισερχομένων οχημάτων.

  4. Μειώνουν σε μέγιστο βαθμό τα ατυχήματα, που εκτιμάται βάσει ερευνών, στο 90% των θανατηφόρων και 75% των τραυματισμών.

  5. Η κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων έχει αύξηση κατά 30% έως 50%, όταν όμως υπάρχουν διαβάσεις πεζών μπορεί να κατεβεί στο 30% έως 40%.

  6. Για την πραγματική επιτυχή λειτουργία των κυκλικών κόμβων είναι απαραίτητη μια σωστή σήμανση. Υποστηρίζω την άποψη ότι τοποθετώντας την πινακίδα Ρ-1 (ανάποδο τρίγωνο), όχι STOP, υποχρεώνει στα εισερχόμενα να τηρήσουν την παραχώρηση προτεραιότητας στα εντός του κόμβου κινούμενα οχήματα, τα οποία έχουν την προτεραιότητα.

  7. Η χρήση του STOP είναι λανθασμένη διότι η υπάρχουσα ορατότητα στους κυκλικούς κόμβους δεν δικαιολογεί πάντα την ακινητοποίηση των εισερχομένων οχημάτων, που στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθεί δίχως αιτία, παρακώλυση της κυκλοφορίας.

Η ορθή κάθετη και οριζόντια σήμανση του κυκλικού κόμβου παρέχουν μια ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων.

Η άποψη, ότι η επέμβαση ενός απλού προβλήματος συνοδεύεται από δυσκολία και από χρονοβόρες ενέργειες, κατά την άποψή μου είναι απαράδεκτη και δηλώνει υπεκφυγή.

(Υ.Γ.): Στο σημείο αυτό κρίνεται απαραίτητο να ενημερώσω τους συνδημότες μου ότι ο κυκλικός κόμβος της διασταύρωσης που προαναφέρεται, στο 1ο Νηπιαγωγείο Αλιβερίου της Λεωφόρου ΔΕΗ, προς Άγιο Λουκά, έχει ήδη μελετηθεί, δημοπρατηθεί και έχει υπογραφεί η σύμβαση έργου κατασκευής 18806 από 2/10/17.

Ενώ έπρεπε να έχει γίνει το έργο της ανάπλασης της Λεωφόρου ΔΕΗ μαζί με την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στο 1ο Νηπιαγωγείο, προϋπολογισμού 448,663,216 €, (75% ΔΕΗ & 25% ΣΑΤΑ), που εξασφάλισαν προηγούμενες δημοτικές αρχές και να έχει παραδοθεί από τον Οκτώβριο 2018, ο κυκλικός κόμβος ακόμα αγνοείται.

Θα πρέπει η δημοτική αρχή να ενημερώσει και να δώσει εξηγήσεις για την υπέρμετρη καθυστέρηση κατασκευής του κυκλικού κόμβου και της ανάπλασης της Λεωφόρου ΔΕΗ, ενός σημαντικού έργου που τόσα χρόνια στερούνται τα οφέλη του οι δημότες και οι επισκέπτες στο Αλιβέρι.

Αλιβέρι, 17/2/2023

Γιάννης Ντούρμας

Απόστρατος Αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ

τ. Υποψήφιος Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Αλιβερίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου