Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

Πεζοδρόμια γεμάτα παγίδες... στο Αλιβέρι


Πεζοδρόμια γεμάτα παγίδες, ανισόπεδα, στενά, με πλάκες σπασμένες και βουλιαγμένες, με κάθε είδους απρόβλεπτα εμπόδια κολώνες ΔΕΗ, κατασκευές, διαμορφώσεις, καθώς και διάφορα φυτά που απλώνονται ανεξέλεγκτα και αγνοούν τη μετακίνηση των πεζών.

Αυτά αντιμετωπίζουμε σε καθημερινή βάση όσοι κυκλοφορούν με τα πόδια στην πόλη του Αλιβερίου, πρωτεύουσα του Δήμου. 

Μια πόλη από απροσπέλαστα ή ανύπαρκτα πεζοδρόμια, με αόρατες διαβάσεις πεζών και διαγραμμίσεις και γενικά με μια προβληματική οδική σήμανση και ένα απαράδεκτο οδικό περιβάλλον, το οποίο έχει παραδοθεί κυριολεκτικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, παραγκωνίζοντας τους πεζούς και όλους τους ευάλωτους χρήστες.

Ζητήματα λειτουργίας, πολιτισμού, αισθητικής και επικινδυνότητας.

Ενοχλούμαστε;   Φυσικά ΝΑΙ!   Σφίγγεται η καρδιά μας από την εγκατάλειψη.  

Η άθλια αυτή κατάσταση, εμποδίζει ακόμα περισσότερο την κίνηση των ατόμων με αναπηρία, τους ηλικιωμένους και τις μητέρες με τα παιδιά σε καροτσάκια, που έχουν περιέλθει σε ένα καθεστώς κοινωνικού αποκλεισμού στο Αλιβέρι.

Αναμφισβήτητα, είναι θεμελιώδης υποχρέωση κάθε κοινωνίας να προστατεύει τους ευάλωτους χρήστες της οδού, όπως είναι οι πεζοί.

Η συμπεριφορά όμως του οργανωμένου κράτους και του Δήμου απέναντι στους πολίτες του και ειδικότερα στα άτομα με αναπηρία, αποτελεί μελανό σημείο στον πολιτισμό της κινητικότητας και της ποιότητας ζωής στο Αλιβέρι.

Τον τελευταίο καιρό, με μεγάλη αγωνία, όλοι παρατηρούμε το εκτελούμενο έργο της ανάπλασης πλατείας Ζωντού στο Αλιβέρι, το οποίο είναι σχεδιασμένο από το 2011 και ο προϋπολογισμός του αρκετά υψηλός. 
Σίγουρα, όταν γίνονται έργα ανάπλασης, έστω και καθυστερημένα, σύμφωνα με προδιαγραφές και μελέτες, είναι προς την θετική κατεύθυνση, γίνονται για το καλό του τόπου, ομορφαίνουν την πόλη και διευκολύνουν τη ζωή μας. 
Όμως, μέχρι τώρα η κατασκευή του φαίνεται ως έργο εύκολης προβολής της δραστηριότητας της δημοτικής αρχής. 
Κακοτεχνίες και προβληματικές διαμορφώσεις παρουσιάζονται ως νέες κατασκευές ή βελτιώσεις. 
Έτσι, δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά αν το έργο αυτό το οποίο εκτελείται γίνεται σύμφωνα με τη Νομοθεσία, τις προδιαγραφές και τις οδηγίες για τα ΑΜΕΑ και τους πεζούς, αν εφαρμόζονται οι θεσμοθετημένες οδηγίες των βασικών προδιαγραφών κατασκευής των πεζοδρομίων, αν πραγματοποιείται σύμφωνα με τις σχεδιασμένες μελέτες, ή αν αποτελεί σπατάλη οικονομικών πόρων. 

Τα πεζοδρόμια πρέπει να τηρούν τις απαιτήσεις προσβασιμότητας, όπως ορίζονται από την Ελληνική Νομοθεσία. 

Προς επίρρωση όλων όσων περιγράφονται, παραθέτω στο τέλος ενδεικτικά ορισμένες φωτογραφίες από ανάλογα θέματα δημόσιου χώρου σε πολυσύχναστα κεντρικά σημεία του Αλιβερίου και αναμένω ως καλόπιστος δημότης υπεύθυνες απαντήσεις.

Νομίζω ότι δικαιούμαι να ρωτήσω τη Δημοτική Αρχή και ολόκληρο το Δ.Σ. Κύμης Αλιβερίου, αλλά και την τοπική Αστυνομία, με όση ευθύνη αναλογεί στον καθένα.

Είναι ανάγκη να ζούμε έτσι; Δεν αισθάνεστε ότι υπάρχει έλλειμμα στην εκτέλεση των καθηκόντων σας;

Δεν είναι στις υποχρεώσεις του Δήμου να φροντίζει για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των δημοτών, και της αστυνομικής αρχής να εφαρμόζει τη νομοθεσία και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;

Λυπάμαι που γίνομαι πολύ καυστικός, και θα στενοχωρήσω κάποιους φίλους, όμως είναι μερικά πράγματα που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να δικαιολογηθούν, και αφού δεν μιλάει κανένας, νοιώθω υποχρεωμένος να μιλήσω εγώ.

Προσπαθώ να πάψω να είμαι συνήγορος της αδράνειας και επιδιώκω να καταφέρω να βρω τη θέση μου στο σωστό και οργανωμένο, να κινητοποιήσω την τοπική κοινωνία και τελικώς τους Άρχοντες της Αυτοδιοίκησης, για ένα τρόπο λειτουργίας της πόλης, που, εκτός των άλλων, να μας προστατεύει.

Εκκρεμεί, άλλωστε μια συνολικότερη απάντηση. 


ΕΙΚΟΝΑ 1: 
Ας κοιταχτούμε όλοι μας στο καθρέφτη...
Μαθητές προσπαθούν να αντισταθούν στην πίεση και την ταχύτητα των οχημάτων, διεκδικώντας τη θέση του πεζού στον περιφερειακό δρόμο επικίνδυνα, για να περάσουν απέναντι.
Σε απόσταση εβδομήντα περίπου μέτρα το Γυμνάσιο Αλιβερίου, στο οποίο φοιτούν 300 περίπου μαθητές. 
Περιφερειακός δρόμος με μεγάλη ευθεία, διπλή διαχωριστική γραμμή, μεγάλο πλάτος χωρίς οριογραμμές, ανύπαρκτη διάβαση πεζών, που ευνοεί την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και δεν έχει καν διασφαλιστεί μια ασφαλή διαδρομή σε γονείς και μαθητές, με αποτέλεσμα να υπερτερεί η δυναμική κίνηση των οχημάτων, παραγκωνίζοντας εντελώς τους πεζούς.
Σε όλο τον περιφερειακό οι πεζοί και οι μαθητές βρίσκονται συνεχώς απροστάτευτοι υπό την πίεση των οχημάτων.
ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ. 
ΕΙΚΟΝΑ 2
Κολόνα "φυτεμένη" στη μέση του δρόμου, παραμένει όρθια και περήφανη στο ίδιο σημείο εδώ και χρόνια
Πολύ μεγάλος κίνδυνος, ιδιαίτερα τη νύχτα.
(Δρόμος έξω από το Σ/Μ "MY MARKET", Αλιβέρι)

ΕΙΚΟΝΑ 3
Προβληματική κατάληξη πεζοδρομίου, με εμπόδια (κολώνες) και μεγάλο ύψος από το οδόστρωμα (>50 cm), πρόσφατα κατασκευασμένο, χωρίς προηγουμένως να έχουν απομακρυνθεί οι στύλοι.
Θα πραγματοποιηθούν διορθωτικά μέτρα, με επιπλέον οικονομικό κόστος για τους δημότες;
Αναμένεται όμως να δούμε το έργο και στη τελική του μορφή, όταν αυτό παραληφθεί.
(Περιφερειακός)

ΕΙΚΟΝΑ 4
Το ίδιο ως άνω επικίνδυνο πεζοδρόμιο με το μεγάλο ύψος από το οδόστρωμα (>50 cm), που κατασκευάστηκε πρόσφατα σε καλύτερη οπτική ως προς το ύψος του.


ΕΙΚΟΝΑ 5
Επικίνδυνη μεταλλική ράμπα, εδώ και χρόνια.
(Περιφερειακός, στάση ΚΤΕΛ)

ΕΙΚΟΝΑ 6
Σπασμένες, βουλιαγμένες πλάκες από κάποια βλάβη που δεν αποκαταστάθηκε σωστά το δάπεδο του πεζοδρομίου, καθώς και επικίνδυνη τρύπα, που αντί για δένδρο είναι φυτεμένος επικίνδυνα τσιμεντόλιθος εδώ και δύο χρόνια περίπου.
(Έμπροσθεν Eurobank, κεντρικό σημείο Αλιβερίου)

ΕΙΚΟΝΑ 7
Πινακίδα οδικής σήμανσης πεταμένη εδώ και μήνες.
Επίσης φυτεμένος στύλος ΔΕΗ στη μέση του πεζοδρομίου το οποίο κατασκευάστηκε πρόσφατα, ενώ θα έπρεπε προηγουμένως να έχει μετακινηθεί.
(Περιφερειακός)

ΕΙΚΟΝΑ 8
Άλλη πινακίδα οδικής σήμανσης, πεταμένη και αυτή σε μια άκρη εδώ και μήνες.
(Περιφερειακός)

ΕΙΚΟΝΑ 9
Πρόβλεψη καθόδου (ράμπα) ΑΜΕΑ από το πεζοδρόμιο, η οποία κατασκευάστηκε πρόσφατα.
Για που οδηγεί όμως... όταν δεν υπάρχει καν αντίστοιχο πεζοδρόμιο απέναντι, αλλά ούτε διαγράμμιση διάβασης πεζών.
Επικίνδυνη ή και άχρηστη ράμπα μόνο από τη μία πλευρά.
(Περιφερειακός)

ΕΙΚΟΝΑ 10
Απλωμένα φυτά, που εμποδίζουν την προσπέλαση πεζών και ΑΜΕΑ ενώ π.χ. χωρίς να καρατομηθεί το δένδρο θα μπορούσε εύκολα να κλαδευτεί ο κορμός του μέχρι το προβλεπόμενο ύψος 2,25 μ. περίπου. 
Το πεζοδρόμιο πρόσφατα κατασκευάστηκε.
(Περιφερειακός προς Άγιο Λουκά)


ΕΙΚΟΝΑ 11
"Γόρδιος δεσμός". Ίσως βρεθεί ο αρμόδιος... και θα λυθεί!
ΕΙΚΟΝΑ 12
Πεζοδρόμιο μετ΄εμποδίων, με ντρίπλα, ανέβα κατέβα, θα τα καταφέρεις.
(Κεντρικό σημείο του Αλιβερίου, οδός άγνωστη)
ΟΥΔΕΜΙΑ ΟΔΟ ΣΤΟ ΑΛΙΒΕΡΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΠΟΥ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ.
ΙΣΩΣ, Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΣΕ ΠΟΙΑ ΟΔΟ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ.
ΕΙΚΟΝΑ 13
Δίχως σχόλια. Το Αλιβέρι είναι... και για ψώνια!
ΕΙΚΟΝΑ 14
Σαν τα κύματα της θάλασσας με απότομη αξονική και εγκάρσια κλίση κατασκευάστηκε πρόσφατα το πεζοδρόμιο στη μία πλευρά του περιφερειακού, από την Πλατεία Ζωντού προς Άγιο Λουκά, το οποίο διευκολύνει περισσότερο τις ανάγκες των αυτοκινήτων, δυσκολεύοντας την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών και των εμποδιζομένων ατόμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου